21 září

Domácí malinovo-brusinkový džem

2  komentářů

Máš ráda marmeládu, ale nerada jíš ty kupované s vysokým podílem cukru? Můžeš stáhnout po nějakém kvalitnějším výrobku s vysokým podílem ovoce a minimem nebo 0% cukru… Anebo zkusit vyrobit domácí džem, rychlý, zdravý a chutný a dokonce bez vaření! Jak na to? Pomocí chia semínek.

Tahle drobná semínka nejenže jsou plná vápníku, vlákniny, zdravých tuků a omega 3 a 6, ale také ti pomůžou vykouzlit lahodný džem během chvilinky.

malinovy-chia-dzem-ve-skle

chia-dzem-ve-sklenici

 

INGREDIENCE

(2 menší nádobky)

  • 150 g mražených malin + 100 g mražených brusinek (nechat povolit anebo použít čerstvé)
  • 3 pl chia semínek + 9 pl vody (nechat nabobtnat)
  • 4 pl čekankového sirupu

 

POSTUP

Ovoce rozmačkáme vidličkou a přidáme nabobtnanou chia směs a čekankový sirup. Pokud budeš mít džem příliš řídký, přidej ještě chia semínka. Ochutnej, případně ještě doslaď, přendej do připravených nádobek a dej na noc do lednice.

Ráno můžeš podávat na čerstvý žitný kváskový chléb s farmářským máslem anebo na svou snídaňovou kaši s arašídovým máslem a hořkou čokoládou, kterou tenhle džemík parádně doplní 🙂

malinovy-chia-dzem-na-chlebu

ranni-kase-s-chia-dzemem

Tip: Džem je ještě výborný například na lívanečky anebo s řeckým či kokosovým jogurtem. Doporučuji zkonzumovat co nejdříve, protože nebyl přidaný žádný konzervant. Ale on ti v té lednici beztak dlouho nevydrží, uvidíš, že se po něm jen zapráší! 😉


Mohlo by se ti také líbit

Quinoa s vejcem a zeleninou

Francouzský toust s banánem a vlašskými oříšky

Sem hoď svůj koment

Tvá e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}