16 prosince

Jak se udržet fit a v kondici (nejen) během Vánoc?

Vím, že Vánoce nejsou o fitness nebo o nějakém hubnutí. A o tom tu ani mluvit nechci 😊.

Mým cílem je ovšem šířit zdravý a podle mě správný přístup k životu a tělu. A bohužel to, do jakého “obžerství” se dost často svátky zvrtnou, nemá nic společného s ani s duchem Vánoc a se zdravým životním stylem už vůbec ne.

Proto jsem se rozhodla napsat tento krátký článek, ve kterém se chci věnovat zejména dvěma věcem, a to stravě a pohybu.

Čti dál, jen pokud máš zájem se o Vánocích udržet v kondici. Někdo rovnou řekne, že na Vánoce vypouští vše úplně... Nic proti tomu nemám, jen není potřeba, abys četla dál 😊.

Jen tak pro úplnost, jak už napovídá název toho článku, má doporučení níže nejsou aplikovatelná jen přes Vánoce, ale po celý rok. Přesně tak, jak by lidé ke zdraví, stravě, pohybu a péči o své tělo měli přistupovat. Žádné hladovky, žádné přejídání, ale trvale udržitelný balanc.

Zdravá, kvalitní strava s občasným ukojením mlsného jazýčka a dostatečným pohybem! 🥙🏃‍♀️

Strava

Taaak. Na scénu tedy nastupují vánoční dobrůtky a ty začínáš mít obavu z toho, že přibereš, protože prostě neudržíš svůj dietní režim?

cukrovi-mix

Jak už jsem psala výše, vždy je potřeba dívat se na celou situaci s nadhledem a najít si ve svém fungování určitou rovnováhu. Nikdo neříká, že si musíš vše odpírat, ale pochopitelně není ani pro tělo zdravé, když se nárazově začneš vším přejídat a tláskat páté přes deváté.

Já osobně se třeba nevyhýbám ničemu. Jím kvalitně, zdravě a když chci, dopřeju si to, na co mám chuť. A stejně tomu tak je i o Vánocích. Proč by to taky mělo být jinak? Pokud máš potřebu o Vánocích stláskat vše, na co přijdeš, něco je špatně. Nejspíš nemáš dostačující a vyvážený jídelníček na denní bázi, ale o tom tento článek dnes není.

Každopádně, každé jídlo se dá udělat zdravěji a z kvalitních surovin. Nemusí být nutně nízkokalorické, ale podstatné je, aby bylo z kvalitních surovin, které tě zasytí a dodají důležité živiny, vitamíny, minerály a vlákninu, takže včas dostaneš pocit sytosti a nebude tě to nutit k neustálé konzumaci prázdných kalorií představující jen rychlé cukry a nekvalitní tuky.

Není ani nic špatného na tom dát si nějakou poctivou vánoční dobrotu podle tradiční receptury našich babiček. Ale je rozdíl v tom dát si rozumnou porci jednou na Štědrý večer, nebo si nandat pořádnou nálož nejen na Štědrý večer, ale i druhý den u babičky a další den u druhé babičky a vždy to ještě hezky završit cukrovím, no ne? 😊

Vím, že si chceš na svátky na jídle pochutnat a nechceš se cítit omezená. Proto jsem si pro tebe nachystala recepty, které budu dělat letos já pro svou rodinku a uvidíš, že se rozhodně o nic neochuzuji! Najít je můžeš mezi mými příspěvky přidaných během listopadu a prosince v rubrice receptů.❤️

Pohyb

To, že jsou Vánoce, znamená hromadu filmů a válení se na gauči? No jako ano😀, souhlasím a vždycky se na to taky hrozně těším, ale den má několik hodin a určitě si vždycky i ráda své tělo trochu protáhnu, zacvičím si, zajdu s rodinou na procházku a zkrátka, dopřeju si nějaký pohyb stejně tak, jako v dalších dnech v roce.💪

vanocni-trhy

Tohle období pro mě prostě není výjimka. Naopak. Tyhle dny mám větší klid, pohodu, válendo, více dobrůtek na stole a o to víc je ten pohyb důležitý. Každý to vnímá jinak, ale když člověk pohyb opravdu miluje, tak s tím nemá problém v žádném období, protože je to něco, co mu dělá radost a na co se každý den těší.

Pohyb by měl být něčím, co tě baví a naplňuje a ne něčím, od čeho si chceš přes svátky odpočinout. Mimo to, pokud se dostatečně hýbáš, nemusíš mít pak takovou obavu z toho cukroví navíc, které tě na tom stole prostě vždycky tak neskutečně láká! 😀 Tvé tělo tu energii využije jako zdroj energie a je menší pravděpodobnost, že se ti uloží nějaké tukové zásoby!

Závěr

Tak si to shrňme!

Není třeba, abys o Vánocích přišla o své těžce budované výsledky, abys ztratila kondici a necítila ses ve svém těle dobře.

Všem těmto věcem se dá naprosto jednoduše předejít. A to skrz přirozeně zdravý přístup k tělu, stravě, zdraví a pohybu.

vanocni-outfit

Nemusíš se omezovat a jíst jen zelené listy se suchou rýží. Můžeš si dopřát opravdu výborné vánoční dobroty z kvalitních a zdravých surovin – mrkni třeba na odlehčený Bramborový salát, Fit marokánky bez přidaného cukru, Vanilkovou jáhlovou kaši s ořechy a skořicí, Domácí granolu bez lepku nebo třeba zdravější verzi Lineckého cukroví! 🤩⁠. A sem tam si dej klidně i tu pořádnou klasiku, jen v rozumném množství!

Když se do toho budeš pravidelně hýbat, chodit s rodinou na procházky a vyhradíš si i čas na nějaké ty tréninky, nemusíš se ničeho bát nebo se nějak přehnaně hlídat.

Možná to zní jako otřepané klišé, ale rovnováha je klíč!

Tak to prostě je! 🎄✨


Mohlo by se ti také líbit

Sbohem gelové nehty jednou provždy

Jak se udržet fit a v kondici (nejen) během Vánoc?

Sem hoď svůj koment

Tvá e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}