3 září

Čas na odpočinek

0  komentářů

“Hej co? Odpočívají jen lenoši!”

 

Vážně? Vážně si myslíš, že když pravidelně cvičíš, hýbeš se a neustále kladeš na své tělo nějaké nároky, tak bude pořád schopné vydávat ze sebe to maximum, které vydávalo na začátku a hlavně, které od něj očekáváš?!

Jasně, že ne. Musí taky přeci někdy dobít baterky⚡️.

A přesně od toho je DELOAD týden. V kostce je to zkrátka týden, který vložíš po určité době svého tréninkového plánu, kde jsi aplikovala po celou dobu progresivní přetěžování (zvyšování nároků na své tělo a posouvání limitů). My s holkami v v našem týmu Strong Beauty zařazujeme klientkám tento týden vždy 1x za 10 týdnů.

Rozepisovat ti sem přesně co a jak by bylo na dlouho a jsou tam určité individuality s ohledem na to, jak máš trénink celkově nastavený.

Ale to, co je podstatné, je ubrat frekvenci a intenzitu tréninků. Za dobu tréninku ti totiž neroste jen síla a svaly, ale roste i míra únavy. Deloadem pak předejdeš tomu, abys v tréninku začala stagnovat anebo se dokonce i zhoršovat!

 

Co si pod tímto “ubráním” představit?

  • Snížit počet tréninků (například místo 4 tréninků jen 3).
  • Snížit použitou váhu, počet sérií i počet opakování tak, aby tento trénink nevedl k poškození svalových vláken.
  • Snížit kardio na polovinu (máš-li nastavenou nějakou vyšší míru).
  • V tréninku vynech všechny intenzifikace (tempo, supersérie, aj.).

Radikálně tedy snížíš náročnost i počet tréninků na celý jeden týden a zároveň v jídelníčku nic neměníš! To je hodně důležité, neboť si díky tomu tělo důkladně odpočine a ty jsi pak připravená JÍT NAPLNO do nového tréninkového plánu💪.


Mohlo by se ti také líbit

FULL BODY WORKOUT pro komplexní procvičení celého těla

HOME WORKOUT pro kulaté pozadí a tvarované hamstringy!

Sem hoď svůj koment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Povinná pole jsou označena

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}